Jeg skynder mig lige at nævne at min kost kun er inspireret af dukan - og at jeg ikke køre 100 % efter dukan kuren. Det jeg primært går efter, er kost uden for mange kulhydrater, og sukker.

Derfor vil der muligvis være ting i madplaner og opskrifter som ikke er helt lovlige i forhold til Dukan.

Husk derfor selv at tjekke om opskrifterne passer til din plan.

fredag den 26. oktober 2012

Frokost

Dagens frokost. Spejlæg og mini frikadeller ;-)



Frikadeller:

½ løg
1 pk hakket svine eller kyllinge kød
1 æg
salt, peber, evt. paprika

Løget hakkes, og blandes godt med det hakkede kød og æg. Formes til små kugler, og steges på panden eller bages i ovnen til de er gennemstegt.

Spejlæg:

1 æg slåes ud på en varm pande og steges til det er gennemstegt - kan evt. steges på begge sider for at spare tid. Det gør jeg normalt - men det ser ikke så fint ud som et "rigtigt" spejlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar